Begnas - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Versteeg - WaarBenJij.nu Begnas - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Versteeg - WaarBenJij.nu

Begnas

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 April 2014 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Afgelopen woensdag zijn wij vertrokken naar Begnas. Een duitse vrouw, Gaby garandeerde ons dat we daar even een kijkje moesten nemen.
Met onze tassen weer op ons rug gingen we weer op pad.

Onze indruk was eigenlijk ook meteen goed. Begnas is een prachtig plaatje.

Gaby had ons een kaartje mee gegeven van Guesthouse Ranjana, waar we ook echt even langs moesten gaan. Omdat we geen plannen hadden gemaakt besloten we op zoek te gaan.
Het bleek al snel ergens boven op een berg te liggen en om bij de voet van die berg te komen moesten we eerst met een roeiboot taxi naar de overkant. Ik kan je vertellen, het werd nog een heel avontuur!
Mevrouw de boottaxikapitein wist namelijk eigenlijk niet precies waar ze ons af moest zetten( onze twijfels werden later bevestigd). Wij vertrouwden haar natuurlijk. Dus toen we aankwamen bij een jungleachtig stuk berg met een stukje land stapten wij maar aan wal.
Ze verzekerde ons dat we het pad omhoog moesten volgen en weg was mevrouw.
Eenmaal aan land zat er binnen 2 seconde een bloedzuiger op mijn schoen en eigenlijk zag je er gelijk al meer. Opa vond het allemaal wel meevallen en wisselde rustig zijn schoenen om. Al vond ik het daar maar niets.
Na ongeveer 5 minuten lopen zagen we dat er helemaal geen pad naar boven liep. Ja, een weggespoeld geitenpad. Waarschijnlijk een overblijfsel van de moeson vorig jaar...
Met de zon op ons kop en ruim 35 graden kan ik je verzekeren dat he nog een barre tocht ging worden. Super stijl, glad en soms stappen van bijna een meter omhoog over paden waar je voeten niet naast elkaar konden staan. Oow en niet te vergeten onze rugzak op ons rug. Maar goed, we hadden ook niet veel keuze, dus door lopen maar.
We hebben gelachen en een potje staan schelden, maar eenmaal boven was het echt wel de moeite waard.
Het ergste moest alleen nog komen, 3 keer raden..
Eerst gingen de schoenen uit en daarna onze vieze zweetsokken..
en JAHOOR! De bloedzuigers waren al begonnen aan het feestmaal. Opa's voeten :-). De beesten er afgeschopt en mevrouw Ranjana kwam aangerend met haar wapen, zout! En opa, opa liet de volgende 3 uur een bloedspoor achter. Niet meer te stoppen en het droop er met dikke druppels uit. Het gevolg van bloedverdunners. Dat was voor familie bloedzuiger natuurlijk ook wel makkelijk reserves opslaan. Opa vond het allemaal maar een zootje en die bloedzuigers waren gewoon klote beesten...

De rest van dit spannende verhaal bewaren we weer voor later!

Vandaag vieren wij Nepalees nieuwjaar. Gelukkig 2071!!
Namaste!

• 13 April 2014 - 12:06

Marjan:

Gelukkig Nieuwjaar !!!!xxxxxx

• 13 April 2014 - 12:11

Co En Corrie:

wat een verhaal weer en we kunnen niet wachten op het vervolg!! Maar zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Doen jullie wel voorzichtig?? tot het volgende bericht, liefs uit Enkhuizen.

• 13 April 2014 - 12:32

Mart:

Gelukkig nieuwjaar dan maar.
    Jullie maken het wel spannend hoor. Doen jullie niet te gek?
    Wat een verhaal.
    Jullie leren jezelf en elkaar zo in alle omstandigheden wel kennen.
    Pas goed op jezelf en op elkaar.
    Tot het volgende bericht maar weer.
    Want jullie maken mij wel nieuwsgierig.

Liefs Oma
    Mart.

• 13 April 2014 - 13:03

Kpijpstra:

Nou jullie beleven wel wat Heeft opa nog wel genoeg bloed over?
    En nog gelukkig nieuwjaar gewenst Wij komen hier een paar jaar op achter dus
    Nog veel plezier en kom goed thuis Kemp en Ma

• 13 April 2014 - 22:05

Joke:

Hey fam van mij eindelijk kan ik jullie verslag ontvangen zat steeds een fout in aan mijn kant vind het super wat jullie samen meemaken en spannend de verslagen te lezen weet dat ik aan jullie denk en hoef niet te zeggen dat jullie hier van moeten genieten dikke kus van mij wacht met spanning jullie volgende verhaal af xxxxx