Namaste! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Versteeg - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Versteeg - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Even een berichtje vanuit Pokhara.

Het is vandaag alweer bijne een week geleden dat we van huis zijn vertrokken. Het was een lange reis, 6 uur langer dan gepland vanwege de mist. maar we zijn veilig aangekomen.

Als je bedenkt dat ik al eens in New Delhi en Mumbai ben geweest en dat dit mijn 2e bezoek aan Kathmandu zou gaan worden, dan zou je denken dat je weet wat je te wachte staat. Toch was ik weer vol verbazing. Je moet er toch echt weer midden in staan om het gevoel weer te krijgen. Je longen vol stof, je neus vol zwarte snot, prikkelende ogen, hoesten, klevirige haren, heel veel herrie en overal taxies. Ja, Kathmandu spant echt de kroon.
Het was weer een een belevenis, maar ik ben blij dat ik mijn longen weer kan vullen met frisse lucht en dat ik door mijn neus weer normaal kan ademhalen. We zitten heerlijk ik Pokhara!

Afgelopen zaterdag zijn we een privechauffeur 8-),een aardige boedistische jongen van 29 van Kathmandu naar Pokhara gereisd. Wat een reis, ruim 5 uur in een zweethut, maar we hebben wel weer wat gezien en met 2.000 rupee fooi werd onze chauffeur onze beste vriend.

Gisteren hebben we een houten roeibootje gehuurd en zijn we het meer over gevaren. Aan de andere kant aangekomen eerst maar weer een bakkie koffie gedaan. We hebben tenslotte vakantie.. Opgeladen en met wat extra vocht in ons lijf zijn we de berg opgeklommen naar de Peace Pagoda, een prachtige Japanse Stupa. Met bijna 40 graden moet ik toegeven dat het niet allemaal van zelf gaat omhoog, maar de mensen die ons lachend tegemoet kwamen de berg af hielden de moed er in en we klauterden rustig verder.

Het was inderdaad de moeite, een prachtige stupa en een fantastisch uitzicht over Pokhara.

Na ongeveer een uur gingen ook wij lachend de berg weer af. Op naar onze roeiboot. Nog even 45 min. roeien om vervolgens levend te verbranden :-).

De rest van de middag lekker vakantie gevierd en bananalassi gedronken op het terras met uitzicht op het meer.

Vandaag is onze blije nepalese gastheer van het hotel 18 geworden. Wij gaan opzoek naar een cadeau!

Nasmaste en tot snel!!

• 31 Maart 2014 - 06:39

Chris:

Wat een mooi en prachtig stukje Anouk en Opa, het lijkt me een enorme belevenis. Benieuwd naar al jullie verhalen straks.

• 31 Maart 2014 - 06:45

Marjan:

Wat leuk om zo iets van jullie te zien / horen !!! De tijd vliegt inderdaad om.......doen jullie je best om zo veel mogelijk te zien, doen, genieten, vakantie te voelen !!!!! Bij die gedachte genieten wij met jullie mee. Heel veel liefs van ons xxxxx

• 31 Maart 2014 - 08:57

C.reijnders@hetnet.nl:

hallo Anouk en je opa, het is zo herkenbaar, heerlijk om te lezen. Geniet er lekker van. Wanneer gaan jullie op trekking? heel veel plezier daar, groetjes uit Enkhuizen.

• 31 Maart 2014 - 11:43

Mart:

Hoi lieverds.
    Fijn om iets van jullie belevenissen mee te kunnen genieten.
    De nieuwsgierigheid sloeg wel een beetje toe hoor.
    Maar het gaat er om dat jullie beiden plezier hebben van deze bijzondere reis.
    Dus ga lekker door met genieten van alles wat jullie nog zullen beleven en van elkaar.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie beiden.

Oma
    Mart.

• 31 Maart 2014 - 12:22

Joyce:

Heyy Anouk, het is fijn om te horen dat jullie er zo van genieten. Het klinkt allemaal echt heel tof. Ik ben benieuwd naar de foto's als jullie weer thuis zijn. Maar voor nu, geniet met volle teugen! En tot over een aantal weken :)

Dikke knuffel, Joyce

• 31 Maart 2014 - 12:25

G.Versteeg:

Geniet er van en blijf gezond!
    Opa

• 31 Maart 2014 - 14:50

KEMP EN MA:

WAT WAREN WE BLIJ WAT VAN JULLIE TE LEZEN GENIET ER SAMEN LEKKER VAN EN KOM WEER GEZOND TERUG HEEEEEEEEEEEEEL VEEL LIEFS VAN ONS kEMPEN MA

• 02 April 2014 - 21:04

Linda:

Wat een belevenis!! Geniet en we kijken uit naar jullie verhalen. Heel veel liefs van ons allemaal XXX

• 06 April 2014 - 19:47

Marjan:

En we wachten in spanning weer op een mooi verhaal. ...........